ניהול תוכן אינו עוד מקצוע "רגיל" בתחום התקשורת. באופן טבעי, עם קריסתם של אמצעי תקשורת ישנים, נרשמת באחרונה זליגה הולכת וגדילה מצד אנשי תקשורת לשעבר לעבר התחום החדש יחסית. ואולם, קיימים כמה הבדלים מהותיים בין תפקיד מנהל התוכן לבין העיסוק העיתונאי, שכדאי לקחת בחשבון מבעוד מועד.
חשובה מכל היא ההבנה שבניגוד לעיתונות, בחירת התוכן שבו יעסוק מנהל התוכן היא לרוב נגזרת של דרישות לקוחותיו. ה"עניין" בעבודתו של מנהל התוכן אינו בתוכן עצמו, אלא באופן הטיפול בו. רבים מהלקוחות המבקשים לארגונם ניהול תוכן מקצועי הם לקוחות מגזריים - מתחום הרפואה, למשל. עולם המונחים של הלקוחות הללו יהיה ברובו מקצועי. מנהל תוכן טוב יהפוך את הטקסטים המקצועיים הללו לאטרקטיביים עבור הגולש ובכך יהיה הישגו המרכזי.
המעבר מעולם העיתונות לניהול התוכן הוא חד. מנהל התוכן המקצועי יונע על ידי אידיאולוגיה אחת מרכזית: לגרום ללקוח שלו להיות מרוצה - כל עוד, כמובן, הדבר אינו בא על חשבון המקצועיות או כרוך בעבירה כלשהי על החוק. ולמרות המעבר החד, הולך וגובר באחרונה העניין מצד אנשי תקשורת בתחום ניהול התוכן. יש לכך סיבות טובות: אחת המרכזיות שבהן היא כניסה לעולם חדש, מתחדש ומתגמל, שהסיפוק בו רב.
בניית אתרים, הקמת מערכות ניהול תוכן, שיווק אתרים ועוד הם אתגר רציני. הקמת אתר וניהול התוכן שלו היא אחריות רבת משמעות. מתוקף תפקידו, מנהל התוכן הינו זרוע מרכזית בכל ארגון וחשיבותו תלך ותגדל עם ההתקדמות הטכנולוגית. החלטתם של ארגונים רבים למנות מנהל תוכן מקצועי היא נגזרת של ההבנה הזו.
לקוחו של מנהל התוכן מפקיד בידיו את אחד הכלים המשמעותיים שיש בידיו לקידום המוסד או העסק שברשותו. הסיפוק בהתאם: הקמת אתר מקצועי שיזכה למחמאות, עריכת תוכן מקצועית, כתיבת תכנים שיווקיים, או קידום אתרים לעשירייה הראשונה במנועי חיפוש - כל אלה יגרמו למנהל התוכן הנאה מרובה.
המעבר מעיתונות לניהול תוכן חד ומהיר, אך שכרו בצדו: במרבית המקרים, אלה שבחרו לבחור בתחום החדש יחסית לא ישובו לאחור.
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
חשובה מכל היא ההבנה שבניגוד לעיתונות, בחירת התוכן שבו יעסוק מנהל התוכן היא לרוב נגזרת של דרישות לקוחותיו. ה"עניין" בעבודתו של מנהל התוכן אינו בתוכן עצמו, אלא באופן הטיפול בו. רבים מהלקוחות המבקשים לארגונם ניהול תוכן מקצועי הם לקוחות מגזריים - מתחום הרפואה, למשל. עולם המונחים של הלקוחות הללו יהיה ברובו מקצועי. מנהל תוכן טוב יהפוך את הטקסטים המקצועיים הללו לאטרקטיביים עבור הגולש ובכך יהיה הישגו המרכזי.
המעבר מעולם העיתונות לניהול התוכן הוא חד. מנהל התוכן המקצועי יונע על ידי אידיאולוגיה אחת מרכזית: לגרום ללקוח שלו להיות מרוצה - כל עוד, כמובן, הדבר אינו בא על חשבון המקצועיות או כרוך בעבירה כלשהי על החוק. ולמרות המעבר החד, הולך וגובר באחרונה העניין מצד אנשי תקשורת בתחום ניהול התוכן. יש לכך סיבות טובות: אחת המרכזיות שבהן היא כניסה לעולם חדש, מתחדש ומתגמל, שהסיפוק בו רב.
בניית אתרים, הקמת מערכות ניהול תוכן, שיווק אתרים ועוד הם אתגר רציני. הקמת אתר וניהול התוכן שלו היא אחריות רבת משמעות. מתוקף תפקידו, מנהל התוכן הינו זרוע מרכזית בכל ארגון וחשיבותו תלך ותגדל עם ההתקדמות הטכנולוגית. החלטתם של ארגונים רבים למנות מנהל תוכן מקצועי היא נגזרת של ההבנה הזו.
לקוחו של מנהל התוכן מפקיד בידיו את אחד הכלים המשמעותיים שיש בידיו לקידום המוסד או העסק שברשותו. הסיפוק בהתאם: הקמת אתר מקצועי שיזכה למחמאות, עריכת תוכן מקצועית, כתיבת תכנים שיווקיים, או קידום אתרים לעשירייה הראשונה במנועי חיפוש - כל אלה יגרמו למנהל התוכן הנאה מרובה.
המעבר מעיתונות לניהול תוכן חד ומהיר, אך שכרו בצדו: במרבית המקרים, אלה שבחרו לבחור בתחום החדש יחסית לא ישובו לאחור.
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
עיתונאי לשעבר במשך 15 שנה, ממקימי אתר האינטרנט של "הארץ". במשך כשנתיים - הקמת מחלקת התוכן של קבוצת קונסיסט בישראל וניהולה. כיום - מנכ"ל חברת התוכן 3points המציעה סל פתרונות תוכן באינטרנט.
אתר החברה: www.3points.co.il
הבלוג שלי: http://contentman.wordpress.com
אתר החברה: www.3points.co.il
הבלוג שלי: http://contentman.wordpress.com